Lepší kondička díky vitaminu K2

Lepší kondička díky vitaminu K2

Lepší kondička díky vitaminu K2

Až donedávna se přikládala vitaminu K2 jen podpora kardiovaskulárních funkcí. Existuje však stále více důkazů, že hraje v lidském zdraví zásadnější roli. Vitamin K2 má potenciál i pro sportovce. Studie ukazují, že díky tomuto vitaminu si můžete zlepšit sportovní výkon až o 12 %. Oceníte ho zejména při zlepšování běžeckých výsledků.

Výkonnější srdce o 12 %

Výsledky studie Univerzity v severním Texasu ukazují, že pravidelný příjem vitaminu K2 pomáhá obnovovat mitochondrie a tím zlepšit funkčnost a vytrvalost srdečního svalu při sportu až o 12 %. Mitochondrie se nachází v buňkách slouží jako malá továrna na výrobu buněčné energie. Vysoká koncentrace jich je v kosterním svalstvu a v srdci. Čím lépe v srdci pracují, tím je výkonnější. To znamená, že do těla napumpuje více krve a kyslíku.

Podpoří kondičku

Znáte ten pocit, kdy běžíte, nohy zatím nebolí, ale srdce chce vyskočit z hrudníku? Nestíhá dodávat svalům dostatek kyslíku, aby zvládly zátěž. Časem bude kyslíkový dluh pro svaly už tak neúnosný, že začnou bolet a kvůli kyselině mléčné i pálit.

Schopnost svalů maximálně využít kyslík záleží, jak moc jsou zvyklé a zatěžované. Jedinec, který cvičí dlouhá léta má před začátečníkem pochopitelný náskok. Svaly netrénovaného člověka zatím tak efektivně pracovat s kyslíkem neumí, to vše přichází časem a cvičením. Zde za vás práci nikdo a nic neudělá. Všem ale může pomoci rychleji dosáhnout vysněných sportovních výsledků. Jestli si dáváte za cíl pokořit 10 km, pomůže vám toho dosáhnout.


Pomáhá při regenerace svalů

Vitamin K2 pomáhá i při regeneraci svalů, kloubů a chrupavek. Každý i zkušený sportovec to se někdy nechá unést, přežene to a svalstvo přetíží se. I zde pomůže vitamin K2. Důležitou roli při regeneraci hraje i kolagen a vitaminy skupin B, C a E.

Zdroje vitaminu K2? V přírodě příliš nejsou

Vitamin K2 se v přírodě vyskytuje v omezeném množství. Pro tělo je nejúčinnější užívat ho ve formě MK7 (menachinon), protože je snadněji vstřebatelný a v těle dlouho vydrží. Nejvýraznějším zdrojem této formy jsou fermentované sojové boby – natto a některé sýry. Za určitých podmínek dokážou vitamin K2 produkovat střevní bakterie zvířat z volného chovu. Dříve bývala bohatá na káčko husí játra a husí maso a celkově maso všech hospodářských volně se pasoucích zvířat. Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) doporučuje denní příjem vitaminu K2 (MK7) 70 mikrogramů (μg) na den.

Tip: Doplněk stravy BIOMIN Vitamin K2 Solo podporuje srdeční činnost a působí jako prevence kardiovaskulárních onemocnění. Společně s vitaminem D3 směruje vápník do kostí a zubů, zabraňuje tím ukládání v měkkých tkáních. Pomáhá při zlomeninách a úrazech, přispívá k mineralizaci a tvorbě kostí. Přípravek je vyroben na přírodní bázi, je vhodný i pro osoby s potravinovou intolerancí. Jedna kapsle obsahuje 60,0 μg vitaminu K2 (MK-7 menachinon) a rýžový škrob. Tobolka je celulózová. Koupíte na www.vitalpoint.cz za 270 Kč – 30 tobolek. www.jsemstalekost.cz

Příklady potravin Množství mikrogramů na 100 g potraviny

Sýr Gouda 76

Sýr Brie 56

Sýr Cheddar 10