Zpět do života a mezi lidi

Zpět do života a mezi lidi

Zpět do života a mezi lidi

Zpět do života a mezi lidi, to odrážely trendy ve vyhledávání módy Čechů v roce 2021

I přes náročnou první třetinu minulého roku ukázali Češi, že jsou připraveni vrátit se do života, profesního i společenského, a zůstat tam! Data předního módního vyhledávače GLAMI ukazují nárůst vyhledávání v kategoriích oblečení, které byly v prvním roce pandemie dočasně nahrazeny domácí módou: zájem o kalhoty a džíny v roce 2021 vyrostl o 34 %, výrazně lepší pozice se dočkaly také boty a kabáty. Šaty a večerní róby jsou s třetinovým růstem na předkoronové úrovni a slovo sexy hlásí dokonce 99% skok ve vyhledávání. Čtvrtinový růst zaznamenala i plus-size móda.

Po dramatické obměně našich (nejen) šatníků, kterou přinesl rok 2020, můžeme o roce 2021 mluvit jako o pozvolném přechodu zpátky do života. Přestože začátek roku provázel přísný lockdown a diskuse o dalších možných restrikcích probíhaly po celý rok, uživatelské chování na módní platformě GLAMI ukazuje odhodlání Čechů vrátit se k předpandemickému životnímu stylu co nejdříve a natrvalo. S tím souvisí zájem o oblečení do kanceláře, městskou i večerní módu.

Žebříčky nejpopulárnějších kategorií, nejoblíbenějších a nejvyhledávanějších předmětů zaplavil zájem o kalhoty (+34 %) a šaty (+31 %) ve srovnání s předchozím rokem, a to od modelů vhodných pro každodenní nošení až po večerní róby. Vzrůstající zájem o multifunkční košilové šaty pak nahradil hit počátku pandemie, tzv. mikinové šaty. Perfektně padnoucí kalhoty znovu nabyly na důležitosti. Mezi nejoblíbenější kousky roku patřily béžové kalhoty vhodné do kanceláře i do města, stejně jako kalhoty s vysokým pasem. Ani tepláky a legíny, které loni dosáhly vrcholu, Češi s návratem do ulic nezatracují – v černé a šedé barvě se objevují na wishlistech mnoha uživatelů GLAMI. Popularita teplákových souprav dokonce vyrostla z +66 % v roce 2020 na +174 % v roce 2021.

Podzim a zima se pak nesly v zájmu zvýšeného vyhledávání bund a kabátů (+18 %), od zateplených modelů přes stylové kožené až po oblíbené městské vesty. Zvýšený zájem o kotníkové boty (+25 %) se promítl do oblíbenosti tzv. bot farmářek, na špici se dále drží nestárnoucí bílé tenisky. Nárůstu se konečně dočkaly také kabelky a tašky (+13 %), u našich slovenských sousedů se dokonce jednalo o jednu z nejdramatičtěji rostoucích kategorií se 72% nárůstem vyhledávanosti. Zajímavostí v datech GLAMI je bezesporu strmý nárůst zájmu o módní kousky s přívlastkem sexy (+ 99 % v Česku a +427 % na Slovensku) i o nadměrné velikosti (+22 % v Česku a +187 % na Slovensku), které se staly jedním z nejvyhledávanějších slov.

Populární pandemické kategorie jako pyžama a noční košile (+105 % v roce 2020 a +13 % v roce 2021), spodní prádlo (+67 % v roce 2020 a +12 % v roce 2021) či nazouvací obuv (+197 % v roce 2020 a +17 % v roce 2021) rostou znatelně nižším tempem. „I loni lidé nakupovali v oblíbených kategoriích, jako je spodní a noční prádlo či přezůvky na doma, avšak ve výrazně menší míře než v prvním pandemickém roce 2020. Z vývoje objednávek v těchto kategoriích je tedy vidět jasná touha vrátit se k normálnímu životu, který se odehrává nejen v pohodlí domova,“ vysvětluje Ján Kešelák, CRO z GLAMI.

GLAMI brzy vydá svůj každoroční report Fashion Research 2021 mapující zákaznické chování v 10 evropských zemích.

O GLAMI 

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 15 milionů produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI patří do skupiny Inspigroup a působí již v 17 zemích světa.