Tržby a návštěvnost erotických e-shopů v době svátku svatého Valentýna vzrostly

Tržby a návštěvnost erotických e-shopů v době svátku svatého Valentýna vzrostly

Tržby a návštěvnost erotických e-shopů v době svátku svatého Valentýna vzrostly

 Návštěvnost a tržby erotických e-shopů v době svátku svatého Valentýna vzrostly meziročně o desítky procent

Praha, 19. února - Češi vzali sexshopy útokem. Uplynulý víkend strávily zamilované páry ve znamení svátku svatého Valentýna, který připadá na 14. února. Láska s sebou samozřejmě přináší i fyzické potěšení, které si často partneři zpestřují nejrůznějšími erotickými pomůckami. Kombinace svátku zamilovaných a pandemie zapříčinila, že návštěvnost na erotických e-shopech za posledních několik týdnů vzrostla o desítky procent. Počty požadavků na sexshopech trhaly rekordy v podobě i 90 kliků za vteřinu, meziroční „valentýnské“ nárůsty tržeb pak dosahovaly hodnot i více než 100 %.  Statistiky vyplývají z aktuální nedělní analýzy společnosti vshosting~, poskytovatele hostingových služeb, která provozuje více než 50 % českých a slovenských e-shopů, a společnosti Shopsys, která pomáhá největším hráčům digitalizovat jejich prodeje.

Sexuální život si partneři po celém světě zpestřují již po mnoho staletí. Zpočátku se jednalo především o různé druhy afrodiziak a bylinek, počátkem 20. století však nastal v oblasti erotických pomůcek doslova boom. Od této doby prošel segment sexuálních hraček a nástrojů doslova revolucí. Velký vliv na rozkvět tohoto byznysu má v posledních letech i fakt, že nákupy erotických pomůcek mohou lidé realizovat díky e-shopům víceméně anonymně.
A jak je to u nás co se týče zájmu o nákup erotických pomůcek prostřednictvím elektronických obchodů? „Češi navštěvují e-shopy se sexuálními pomůckami jednoznačně nejčastěji před svátkem sv. Valentýna, v těsném závěsu je období vánočních svátků“, říká David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting- a pokračuje: ”Přestože Valentýn se týká primárně zamilovaných párů, provoz na serverech online sexshopů díky němu šplhá do závratných výšin - to je mimo Vánoce v e-commerce rarita”. Před loňským Valentýnem dosahovaly počty požadavků (kliknutí) na jednom z předních českých erotických e-shopů až 39 za sekundu, což je ještě o 10 % více než během předcházející vánoční sezony. Celkový objem požadavků za den v období Valentýna pak byl ještě výraznější. Odhadem se jednalo o cca 20 % více kliknutí denně než před Vánoci.

Graf návštěvnosti e-shopu předního českého prodejce erotických pomůcek v roce 2020

Doslova do kapsy strčil Covid vlastně jak Vánoce, tak i svátek sv. Valentýna. Při první vlně (období březen-duben) stoupla návštěvnost o 26 %, ve druhé vlně (srpen-září) pak dokonce o 44 %. Skutečně „smrtící“ pak byla kombinace lockdownu a Vánoc 2020, kdy se maxima blížila 80 kliknutím za sekundu, tedy dvojnásobku předchozí vánoční sezony.  Letošní Valentýn však překonal i tento rekord, když se nejvyšší provoz přehoupl přes 90 požadavků za sekundu.

Graf návštěvnosti e-shopu předního českého prodejce erotických pomůcek v roce 2021
Rapidně zvýšený zájem o erotické pomůcky zejména v posledních letech dokládají i meziroční tržby sexshopů. Jejich celkové meziroční tržby mezi lety 2019 a 2020 vzrostly o 60 %. Nedávné Vánoce znamenaly pro tuzemské sexshopy obrovský skok. Kombinace pandemie Covid-19 a vánočního období vyústila v meziroční růst tržeb sexshopů ve výši 75 %. A jak dopadl ve srovnání s loňským rokem svátek svatého Valentýna? Meziroční růst tržeb sexshopů o více než 100 % hovoří za vše. “Při takových nárůstech se může e-shop pro online prodejce stát úzkým hrdlem” vysvětluje Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “Proto je pro e-shopy důležité mít v dodavateli svého e-commerce řešení partnera, na jehož technologie i expertízu se mohou spolehnout.”



Čísla jsou potvrzena i celosvětově.
Během pandemie koronaviru došlo k výraznému vzestupu prodejů erotických pomůcek, zejména hi-tech a propojitelných s internetem. Společnost Juniper Research odhaduje, že za loňský rok stoupl sextech byznys o celých 87 %.
Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. S vlastní globální e-commerce platformou Shopsys Framework expanduje do zahraničí za podpory investorského fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří SCONTO Nábytek, Mountfield, OKAY Elektrospotřebiče, Démos, B2B Partner, Office Depot, Agátin svět nebo Superzoo.
Společnost vshosting~ je v současné době největším poskytovatelem managed a cloudových řešení pro e-commerce v České republice a na Slovensku. Vznikl v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více jak 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů většího významu. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i společnosti jako Shoptet, Symbio nebo Shopsys. vshosting~ hostuje více jak 50 % českého a slovenského e-commerce trhu. Od roku 2018 disponuje vshosting~  také 100Gbps propojením se špičkovým TIER1 operátorem Telia Sonera.