Světový den kávy přinesl vlnu milostné poezie. V Praze akci podpořili Jitka Čvančarová a Petr Čadek

Světový den kávy přinesl vlnu milostné poezie. V Praze akci podpořili Jitka Čvančarová a Petr Čadek

Světový den kávy přinesl vlnu milostné poezie. V Praze akci podpořili Jitka Čvančarová a Petr Čadek

Světový den kávy přinesl vlnu milostné poezie

Jeden z pěti lidí neřekl jedinkrát za poslední rok svému partnerovi "miluji tě”.
V Praze akci „Meet With A Poem” podpořili manželé Jitka Čvančarová a Petr Čadek

Jeden člověk z pěti vyjádříl lásku svému partnerovi naposledy před více než rokem. Jeden člověk z deseti nevyslovil slova lásky dokonce deset let. K takovému výsledku došla ve svém průzkumu rakouská společnost Julius Meinl. I to byl jeden z důvodů, proč vypustila do světa svou iniciativu „Meet With A Poem”, snahou bylo potlačit propojení lidí skze moderní technologie a nabídnout jim lyričtější variantu - propojit se poezií!

 

V reakci na výsledky dotazování přišel Julius Meinl na Světový den kávy, tedy 1. října, s jedinečným experimentem. Vyzval celý svět, aby si lidé v tento den vyměnili svůj profilový obrázek na sociálních sítích za báseň určenou svému milovanému.

Do kampaně, která se konala vůbec poprvé, avšak navazovala na každoroční březnovou iniciativu Zaplať básní, se zapojily i stovky kaváren, hotelů a restaurací ve více než deseti zemích po celém světě. Každý zákazník, který se svým partnerem na místě napsal milostnou básneň, si v pražských a brněnských kavárnách vychutnal kávu zdarma. Celkem se jen v Praze vybralo během soboty 220 milostných básní. Do kavárny Louvre přišli akci podpořit také herečka Jitka Čvančarová a tanečník Petr Čadek, kteří jsou manželi už pět let. I oni si vzájemně napsali báseň. „Máme rádi vztahotvorné projekty, které podporují sbližování lidí, tenhle navíc jako nástroj propojení využil poezii - to je krásná kombinace, a proto jsme se rozhodli akci podpořit,” vysvětlila Jitka důvody jejich sobotní účasti. I Jitka s Petrem byli dotázání, jaké mají zvyky ve vyjadřování citů. „My spolu hodně komunikujeme, takže i hezká slova si rádi říkáme. Tedy nejen skutky, ale i slovy si vzájemně dáváme najevo vše hezké,” odpověděli oba shodně.

 

Více informací k „Meet With A Poem” najdete na www.facebook.com/JuliusMeinlCzech nebo www.meinlkava.cz

Další výsledky průzkumu

Julius Meinl provedl v červenci ve Velké Británii profesionální online průzkum. Celkem bylo osloveno 2,060 dospělých respondentů ve věkové hranici 18+.

Co chybí v lásce

23% dotázaných vyznalo svému partnerovi lásku více nez před rokem
11% dotázaných řeklo slova lásky před více než pěti lety
42% dotázaných do 24 let věku nikdy v životě neobdrželo milostný dopis
Dva lidé s desti (20%) preferují vyznání náklonosti prostřednictvím komunikačních technologií. Formy komunikačních technologií zahrnují: Facebook příspěvky, sms zprávy a chaty, selfies a smajlíky.
8% z dotázaných do 24 let věku preferují vyznání lásky přes technologie; celkově tomuto způsobu vyjádření lásky dává přednost 6% respondentů všech věkových kategorií.

 

Touha po milostné korespondenci

Téměř třetina lidí si myslí, že milostné dopisy jsou krásné romantické gesto (28%)
Více než jeden z deseti má přání dostat od partnera milostný dopis (12%)
Dva lidé z deseti si milostné dopisy schovávají (22%)
Jeden člověk z deseti by rád svou lásku vyjádřil básní (11%)
Odvahu k napsání milostného dopisu mají vice muži než ženy milostný dopis (12% vs. 10%).
Více než čtvrtina lidí, doposud nedostala milostný dopis od svého partnera (28%)

 

O společnosti Julius Meinl: Julius Meinl je mezinárodně úspěšná rakouská rodinná společnost a je mezinárodním ambasadorem milované vídeňské kavárenské kultury už více než 150 let. Celosvětový úspěch společnosti Julius Meinl je založený na tradičních hodnotách: pěti generacích odborných znalostí o kávě, prémiové kvalitě a vynikajícím zákaznickém servisu. Julius Meinl je globálním ambasadorom vídeňské kavárenské kultury a v současnosti inspiruje lidi na celém světě tak, jako umělci v kavárnách v dnech dávno minulých. Restaurace a firemní zákazníci ve více než 70 zemích na světě se spoléhají na kávu a čaj Julius Meinl. Společnost je zařazena mezi top 3 prémiové značky kávy ve více než 40 zemích. Je lídrem na rakouském, ruském a dubajském trhu.

• Společnost byla založena v roce 1862
• Má 600 zaměstnanců na celém světě, čtvrtina z nich je v Rakousku
• Marketing působí ve více než 70 zemích světa; s polečnost se řadí mezi top 3 prémiové značky kávy ve více než 40 zemích
• Je lídrem na trhu v restauračním sektoru v Rakousku, Rusku a Dubaji
• Má přibližně 40 000 zákazníků na celém světě
• Výrobní lokality se nacházejí ve Vídni (Rakousko) a ve Vicenze (Itálie)
• Prodeje v roce 2015: 145 miliónů eur