Spojenci (Allied)  Premiéra: 26. 1. 2017

Spojenci (Allied) Premiéra: 26. 1. 2017

Spojenci (Allied) Premiéra: 26. 1. 2017

UPP mělo tu čest spolupracovat již po druhé s režisérem
Robertem Zemeckisem. Tentokrát na snímku Allied (Spojenci)
Film se začal natáčet v únoru loňského roku v ateliérech
v Londýně, několik dnů se točilo i na Kanárských
ostrovech. Robert Zemeckis se totiž po zkušenostech ze
svého předchozího filmu The Walk (Muž na laně) rozhodl
natočit většinu záběrů v ateliéru s využitím Blue Screenu.
Film tak obsahuje téměř 700 trikových záběrů.
Přesto producentka studia Paramount Pictures, paní
Stephanie Allen nechtěla vizuální efekty rozdělovat mezi
mnoho studií a rozhodla se pouze pro dvě: americké studio
Atomic Fiction a české studio UPP, ta se o záběry zhruba
rovnoměrně podělila.

UPP pro film pod vedením supervizora vizuálních efektů
pana Viktora Mullera vytvořilo asi tři sta padesát
trikových záběrů, na kterých pracovala více než stovka
grafiků od dubna do října.
Pro vytvoření Casablancy čtyřicátých let, využili
specialisté z UPP obrovského množství dat, nashromážděného
jednak laserovým skenováním, jednak natáčením a
fotografováním historických čtvrtí v Tangieru. Ta potom
zpracovali do komplexních 3D scén. „Připravovat tyto scény
jen Matte Paintingem nebylo možné, záběry byly velmi
komplexní a vždy s pohyblivou kamerou. Díky vytvoření
celého prostředí ve 3D bylo navíc možné z jednoho základu
vyrábět jak denní tak noční scény,“ vysvětluje Viktor
Muller. „Dohromady jsme vymodelovali desítky různých typů
budov, ze kterých jsme potom sestavovali několik čtvrtí
města Casablanca té doby. Samozřejmě se dodělávali
digitální lidé pohybující se v ulicích, digitální auta,
komunikace, stromy a celá řada dalších detailů.“

Pro několik scén noční jízdy autem ve staré Casablance
připravil architekt modely interiérů automobilů a klasický
Green Screen za okny byl doplněn o speciální LED panely, na
které byly promítány předtočené záběry jízdy po městě. To
usnadňovalo interakci s prostředím, světlem a hereckou
akci. Nicméně jednalo se o současné záběry, které bylo ve
filmu potřeba nahradit pohledy odpovídajícími době příběhu.
Grafici UPP proto modelovali ve 3D komplexní tři sta
šedesáti stupňové okolní prostředí, to pak kombinovali
s natočenými podklady a nahrazovali průhledy tak, aby se za
okny automobilů míhala Casablanca té doby.
Další scénou, generovanou v UPP je Maxovo (Brad Pitt) tajné
přistání na francouzském pobřeží, na polním letišti. Opět
jde o kombinaci několika vstupů – makety letounu, 3D modelu
a natočených podkladů, kdy v záběru je podle potřeby
nahrazována maketa letadla tím počítačovým. Maketa je
samozřejmě dále počítačově upravována, např. je dodělána
vrtule a další součástky.
Další sekcí scén, na které pracovali naši grafici byl
historický Londýn, navíc díky válečné době vybombardovaný.
Kromě mnoha počítačově vytvořených exteriérů a interiérů
budov, byla ve studiu UPP vyrobena náročná simulace celé
exploze londýnské nemocnice.
Rovněž scény, které se odehrávají v exteriéru a interiéru
německé ambasády byly dodělány pomocí 3D grafiky.
Divácky zajímavé jsou určitě i scény z pouště. Blue Screen,
před kterým se natáčelo byl nahrazen natočenými podklady
z marocké pouště, automobil je dodán počítačovou grafikou,
stejně tak jako písečná bouře.
A nikoho už asi nemůže překvapit, že scény odehrávající se
ve francouzské vesnici byly ve skutečnosti natočeny na
pozemcích ateliéru v Londýně a pak prošly ve studiu zásadní
počítačovou úpravou.

„Vždycky nás nejvíc potěší, když se režisér do našeho
studia vrátí s dalším projektem. Nesmírně si vážíme toho,
že po spolupráci na „Muži na laně“, jsme dostali tuto
příležitost a filmu „Spojenci“ přejeme hodně úspěchů“.
Dodává Vít Komrzý, ředitel studia UPP.
„Hlavně si přeji, aby diváci vůbec nepoznali, kolik triků
v tom filmu vlastně je. V případě takového snímku je to pro
nás ta nejlepší pochvala. Divák nemá být ve sledování
příběhu rušen,“ dodává Viktor Muller.