Roman Šolc je nový obchodní sládek Radegastu

Roman Šolc je nový obchodní sládek Radegastu

Roman Šolc je nový obchodní sládek Radegastu

Pivovar Radegast má od tohoto podzimu nového obchodního sládka. Roman Šolc není v Radegastu žádným nováčkem a tak své zkušenosti z předchozích pracovních pozic určitě využije. Zeptali jsme se, kolik piva v práci vypije, ale taky jsme se snažili zjistit něco málo o  Romanovi samotném.

Romane, pamatujete si, jakého piva a při jaké příležitosti jste se napil poprvé?

Nechte mě trošku zalovit v paměti, včera to určitě nebylo. Už vím, bylo to u nás v Polance na hřišti po fotbalovém zápase, když jsem ještě hrál za dorost. Teď si uvědomuju, že jako první jsem ochutnal Radegast. To mě teď samotného dostalo, protože tohle pivo mi nejen chutná, ale stalo se i mou pracovní náplní.

Když už jsme u té chuti, máte tu hořkost rád?

To teda ano, bez toho bych nemohl tuhle práci dělat. Hořkou chuť mám ale rád všeobecně. Neholduju ani sladkému pivu, ale ani jiným moc sladkým nápojům. Myslím, že správný chlap si pivo Radegast oblíbí už po prvním kousku.



Jak dlouho pro pivovar Radegast v Nošovicích pracujete?

Do pivovaru Radegast jsem jako obchodní zástupce nastoupil v polovině roku 2005. Příležitosti práce v pivovaru jsem se hned chytil, jsem přece chlap a pivo je velkou doménou nejen u nás, ale i v zahraničí. Po šesti letech obchodničiny jsem se posunul na pozici vedoucího technického servisu a byl na ní až do teď.

Využijete zkušenosti z předchozích pracovních pozic i jako obchodní sládek?

To rozhodně ano. Jako obchodní sládek musím o pivu vědět všechno a spojovat výrobu, obchod a zákazníka. Díky práci obchodního zástupce jsem měl možnost seznámit se s lidmi, kteří hospody provozují. Naučil jsem se s nimi správně komunikovat a znám dobře obchodní vztahy v regionu. Vedoucí technického servisu zase musí znát tu technickou stránku – výčepní techniku, nové technologie i zázemí hospod a Radegastoven. Jsou to pro mě cenné zkušenosti, které mi jako obchodnímu sládkovi hodně pomůžou. Teď tady totiž na kvalitu piva dohlížím já! A se štamgasty se rád podělím o informace z bezprostředního zákulisí výroby a prodeje piva i jaký je rozdíl mezi hladinkou a šnytem, tak se mě nebojte zeptat, od toho tady jsem.

Někteří by Vám mohli závidět, že si v rámci práce to pivo dáte, ale kolik si ho vůbec můžete dát?

Tak upřímně chlapi, nemáte mi moc co závidět. K mé práci sice patří návštěva hospod a kontrola, jak se kde s pivem zachází a jestli se správně čepuje, ale když jedu autem, tak si stejně pivo dát nemůžu. Jasně, když autem nejedu, tak si toho šnyta dám, ale opravdu jen jednoho degustačního kvůli kontrole. I když teď si uvědomuju, že nejvíc piva jsem asi v práci vypil v Radegastovně Aura v Porubě, když mě fotili. To jsem měl naštěstí odvoz. A něco jiného je, když jdu po práci „na jedno“ s přáteli, ale pořád v rámci kontroly.



Z Vašeho smíchu soudím, že kontrolujete rád. Dost teď cestujete, jak to jde dohromady se soukromým životem?

Musím říct, že jde. Dokážu si najít čas na rodinu, přátele, ale i na práci kolem domu a na zahradě. Starám se o kondici piva i o tu svoji. Pořád hraju fotbal, v zimě hokej a rád si vyjedu na kole do přírody nebo na lyže. A ať už je to fyzická námaha nebo grilovačka, Radegast si dám rád, protože ŽIVOT JE HOŘKÝ, BOHUDÍK!

Poznámky pro editory

  • V pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Oblibu si získalo díky své charakteristické výrazně hořké chuti. Nyní je pivovar Radegast součástí společnosti Plzeňský Prazdroj
  • Pivovar Radegast je vyhledávaným turistickým cílem, který každoročně navštíví téměř 50 tis. lidí. Je součástí projektu Technotrasa, jehož součástí jsou nejvýznamnější památky Moravskoslezského kraje.
  • Plzeňský Prazdroj v roce 2017 doma a v zahraničí prodal přes 11 milionů hl; domácí výroba činila 7 mil hl, vývoz přes 1,5 mil hl a licenční výroba 2,6 milionu hl. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017. Stejné ocenění získala společnost již v roce 2016. V loňském roce navíc Plzeňský Prazdroj dostal zlatá ocenění i za Odpovědný reporting a Strategii diverzity.

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:
LinkedIN https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj