PUMA ve spolupráci s designérskou školou Central Saint Martins v Londýně přináší kolekci Day Zero

PUMA ve spolupráci s designérskou školou Central Saint Martins v Londýně přináší kolekci Day Zero

PUMA ve spolupráci s designérskou školou Central Saint Martins v Londýně přináší kolekci Day Zero

PUMA ve spolupráci s designérskou školou Central Saint Martins v Londýně přináší další udržitelnou kolekci Day Zero 
HERZOGENAURACH, Německo (11. března 2020) – Globální sportovní značka PUMA se spojila s designovou školou Central Saint Martins v Londýně, aby podpořila výzkum nových udržitelnějších technologií v textilní výrobě. PUMA tak s použitím nových postupů přináší kolekci oblečení, bot a doplňků Day Zero.



Každý kousek z kolekce využívá technologie textilní výroby, jako jsou šetrné barvení Dope a digitální tisk, který snižuje použití chemikálií a vody. Po uvedení této kolekce plánuje PUMA využití těchto technologií i pro další oblečení a boty. Název Day Zero se snaží poukázat na problém nedostatku vody v Kapském Městě v Jihoafrické republice, kde období sucha donutilo místní vládu určit datum, kdy může dojít k zastavení přívodu vody do města. Tímto problémem není inspirován pouze název kolekce, ale i motivy a potisky ve formě mapek Kapského Města.    

Technologie barvení Dope je proces, který používá méně elektrické energie, vody i chemikálií než u klasického barvení. Ke snížení množství použité vody a chemických složek také pomáhá digitální tisk loga přímo na látku, místo klasického sítotisku. PUMA se nesnaží pouze snižovat množství odpadu ve výrobě oblečení, přináší i způsoby, jak zvýšit udržitelnost svého marketingu. Fotografie kolekce Day Zero vznikly pomocí vzorkovací digitální technologie nizozemského digitálního módního domu The Fabricant. 

  

Díky těmto iniciativám společnost PUMA snížila spotřebu vody v kolekci Day Zero až o 17,4 %. Značka také dlouhodobě snižuje svou spotřebu vody použitím bavlny z organizace Better Cotton Initiative. V roce 2019 ušetřila PUMA více než 13 miliard litrů vody použitím bavlny BCI ve všech svých produktech, což odpovídá téměř 200 milionům sprch. Vybrané kousky z kolekce budou dostupné v průběhu března u prodejců Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.