mistři světa milující zimu, režisérka hledající naději a opadaná pampeliška

mistři světa milující zimu, režisérka hledající naději a opadaná pampeliška

mistři světa milující zimu, režisérka hledající naději a opadaná pampeliška

Show Jana Krause: mistři světa milující zimu, režisérka hledající naději a opadaná pampeliška

V dalším dílu Show Jana Krause se představí snowboardcrossařka Eva Samková, bývalý skicrossař a manažer Evy Tomáš Kraus, režisérka Alice Nellis a modelka Vanda Janda.

Premiéru dalšího dílu Show Jana Krause uvidíte ve středu 3. dubna ve 21.35 na Primě.

Usazená nejen na pomyslné špičce světového snowboardcrossu, ale také na červené pohovce zahájí dnešní Show Jana Krause jako první host Eva Samková, dvojnásobná olympijská medailistka a mistryně světa. Do oblíbeného pořadu ji doprovodí také její manažer Tomáš Kraus a společně zavzpomínají na poslední – vítězné – mistrovství světa v americkém Park City. „Zhruba od desíti je trénink a ve dvanáct se pak jede závod,“ přibližuje Eva atmosféru s tím, že už večer předem musí být prkna připravená a namazaná. „Mazači musí být připraveni na úplně každou situaci, dívají se na všechny možné předpovědi a vždy připraví tři různá prkna a pak se ráno vybere podle situace to nejlepší, navíc se počasí mění i během dne.“ Mazači tedy musí být velmi zkušení, ten Evin je Kanaďan a v oboru se pohybuje už dlouho. Dalším specifikem je její jedinečná technika. „Ta špička se vyrovnává a je to znát. Když si třeba vezmete, jak jsem jela v Soči, tak jsem byla víceméně od začátku první. To už se teď nestává, a když dojedu první, je to dost těsný,“ vysvětluje závodnice a podotýká, že je to ale zase zábavnější. „Důležitý je samozřejmě být první v cíli,“ dodává k tomu s úsměvem Tomáš a pokračuje: „Evka je výjimečná v některých věcech, co se týká pohybu, a dokáže na trati zareagovat tak, jak ty ostatní holky nedokážou nacvičit. To je myslím alfa a omega těchto disciplín, ať už skicrossu nebo snowboardcrossu, a myslím si, že Češi mají nějakou takovou zvláštní, dobrou dispozici k tomu, aby byli v těchto disciplínách úspěšní. Co se peněz týče, nemůžeme se třeba srovnávat se Švýcary, Francouzi, Američany či Kanaďany, kteří navíc dokážou pilně natrénovat různé situace, ale my zase máme nějaký instinkt a jdeme na to s určitou chytrostí, dokážeme si najít vždy nějakou kličku a poradit si v jakékoli situaci.“ Zajímavé je to, že Eva nemusí držet žádnou speciální dietu, neboť mírné váhové přírůstky prý nejsou na škodu. „Kolem třetí čtvrtý jízdy nastává takový okamžik, kdy už je člověk docela vysílený a přitom potřebuje stále podávat bystrý výkony. To není jen o tom, že může vytáhnout nejvíc na tlaky na nohy, ale i to, že rychle reaguje a je pohotový. A když je člověk unavený, tohle nefunguje. Takže sice může být člověk těžší, ale také stále dobře natrénovaný a fyzicky připravený. Najít tu hranici není úplně jednoduchý, takže být stále jen těžší a těžší není řešení,“ myslí si Tomáš Kraus a Eva ho doplňuje tím, že když už, je důležité nabírat váhu ve svalech, nikoli v tuku. Uvidíme také dechberoucí záběry z toho, jak Tomáš Kraus jezdil na lyžích po holé, tedy nezasněžené skále nebo jak si užívá několikaminutový pobyt v ledové koupeli. „To je taková libůstka, na které si člověk ulítne,“ říká se smíchem Eva, která si občas takovou koupel také dopřeje. „Já když si napustím horkou vanu, tak tam vydržím pár minut a je mi strašný vedro. Teď jsem se začala tedy taky otužovat, chodím se koupat do studené vody, třeba u nás ve Vrchlabí a myslím, že osm stupňů je úplně v pohodě. Nejstudenější voda, ve které jsem byla, měla dva stupně, a to už je nepříjemný, to štípe…“ Do toho vstupuje Tomáš: „Je důležitý říct, že když člověk z té vody po pěti šesti minutách vyleze,opravdu šťastnej!“

Dalším hostem bude renomovaná filmová a divadelní režisérka Alice Nellis, která se v poslední době pustila s velkým úspěchem rovněž do režírování opery. Nyní již třetí v pořadí. „Teď bude premiéra nové opery, která pojednává o Mozartovi,“ říká režisérka a doufá, že se tím pomalu blíží k vysněnému režírovaní přímo nějaké jeho opery. „Jsou to vlastně dvě opery, v obou je hlavní role Mozart a obě jsou kalhotkové role. Tedy postavu Mozarta hraje žena. V opeře je tohle přešupačování dost obvyklé,“ přibližuje dále a představuje jeden ze série plakátů, které budou operu propagovat. „Na plakátech Národního divadla jsou teď různí zajímaví lidé, které vlastně v tom kterém kuse vůbec neuvidíte. Možná je to z důvodu toho, aby nebylo někomu líto, že se na plakát dá jen jeden z mnoha lidí, co v tom vystupujou.“ A jak vlastně vypadá operní režie? „Než já se tam vůbec dostanu, oni korepetují. Tedy hudebně si to zkouší, snaží se i část zvládnout nazpaměť, což je dost těžký, protože to bývá v cizích jazycích. Kupříkladu tahle je anglicky,“ vysvětluje Alice Nelis s tím, že v okamžiku, kdy ona do toho vstupuje, jsou již zpěváci s hudební stránkou nastudování docela daleko. „Pak teprve si začneme říkat, proč tenhle dělá to a tak. Je to trochu podobné jako činohra, ale emoce jsou již natolik dané hudbou, že si to tam člověk moc nenamyslí. Teoreticky by mi do toho mohl vstupovat i dirigent, ale já jsem měla dosud štěstí na odvážné dirigenty a nikdo mi do toho nemluvil.“ Režisérka ovšem nezahálí ani v oblasti filmu. „Píšu teď film podle knihy Kateřiny Tučkové Vyhnání Gerty Schnirch. Je to strašně těžké téma, které se týká odsunu Němců po druhé světové válce, a já se i v něm snažím najít nějakou naději.“  

Příjemný večer uzavře slovenská modelka a módní návrhářka Vanda Janda, která nedávno vzbudila svým extravagantním modelem růžových motýlích šatů velký rozruch na slavnostním vyhlášení cen Český lev. Model, kvůli jehož rozměrům by lidé sedící v hledišti za ní nic neviděli a kvůli kterému byla nucena ceremoniál opustit, pochází z její vlastní dílny a přinesla ho s sebou na vyzkoušení pro Jana Krause. „Vyzkoušejte, zda byste si v nich dokázal sednout,“ vybízí svého hostitele. „Třeba budete šikovnější než já.“ Výhodou těchto šatů je prý to, že člověku zajistí jeho vlastní prostor. To dokáže nejspíš i ozdoba na hlavu, kterou přinesla jako dárek Janu Krausovi a kterou ve Vogue označili jako opadanou pampelišku. „Nyní studuju druhým rokem na UMPRUM,“ prozrazuje Vanda, jejíž modely budeme mít možnost vidět přímo na pódiu. „Nemám ráda takové ty bláboly k jednotlivým modelům a kolekcím, které jsou podle mě zbytečné, protože se to má hlavně líbit a to stačí.“ Nicméně komentář stejně dostaneme. Čím je tedy poslední kolekce inspirovaná? Co považuje na módě důležité? A proč ráda pracuje s tylem? To a mnohem více se dozvíte v dalším dílu oblíbeného pořadu Show Jana Krause již dnes večer na Primě!