Jak zůstat fit? Mějte vždy po ruce železo!

Jak zůstat fit? Mějte vždy po ruce železo!

Jak zůstat fit? Mějte vždy po ruce železo!

Železo můžete mít vždy po ruce

Jsou věci, bez kterých si neumíme běžný den představit. Pro mnohé z nás k nim patří ranní káva a alespoň chvilka na lehké líčení, bez kterého raději ani nevyrážíme z domu. Kromě této péče o atraktivní vzhled nezapomínejte po ránu ani na dostatek živin, které podpoří zdraví a krásu zevnitř. Podle některých odhadů se až 50 % žen v průběhu života setká s nedostatkem železa. Často přitom stačí jen pár užitečných návyků. Nutno podotknout, že nedostatek železa se častěji týká žen než mužů. V této souvislosti je zajímavé, že u dospělých mužů se zásoba železa v organismu trvale snižuje přibližně o 1 mg, zatímco u žen v reprodukčním věku se jedná až od dvojnásobek. Tyto přirozené fyziologické ztráty může samozřejmě nahradit množství železa přijímaného z potravy.

3 užitečné návyky, které přispějí k dostatku železa ve vašem těle

1. S chutí (a rozumem) do toho

Málo platné, dostatek pro naše tělo nepostradatelného stopového prvku, kterým je železo, závisí na nás, respektive na tom, co jíme. Základem je vyvážená a rozmanitá strava, ale to není všechno. Ve stravě denně přijímáme přibližně 10 až 15 mg železa, z toho však naše tenké střevo vstřebá pouze 10 až 15 %, zbytek se vyloučí. Lépe vstřebatelné je pro naše tělo dvojmocné železo (také známé jako hemové) obsažené v potravinách živočišného původu, zejména v mase. Luštěniny, obiloviny sušené ovoce, ořechy a další potraviny rostlinného původu také obsahují velké množství železa, ale ve formě, která je pro naše tělo hůře vstřebatelná.

2. Železo a vápník v jednom talíři

Možná si říkáte, že je ideální připravit si pokrm bohatý na co nejvíce minerálních látek a stopových prvků. Ve skutečnosti ale potraviny bohaté na vápník ztěžují našemu tělu vstřebávání železa. Proto není příliš vhodné kombinovat sýr a jiné mléčné výrobky s potravinami bohatými na železo. Také s kávou a čajem po jídle s cennými zdroji železa počkejte alespoň půl hodiny. Obsahují totiž tanin, který rovněž snižuje tak zvanou biologickou dostupnost železa.

3. Železo doplňujte postupně a dlouhodobě

Zásoby železa v těle je lepší doplňovat dlouhodobě. Pokud máte nedostatek železa nebo zvýšenou potřebu tohoto stopového prvku, vyzkoušejte dvakrát do roka dvou až tříměsíční kúru, v jejímž rámci doplníte železo například prostřednictvím vhodného doplňku stravy. Vyzkoušet můžete tekutý Floradix® Železo+ vyrobený z přírodních surovin. Kromě dobře vstřebatelného organického železa obsahuje i látky podporující jeho vstřebávání, konkrétně vitamín C a výtažky z ovocných šťáv, které podporují trávení. Součástí jsou i další tělu prospěšné látky jako vitamíny skupiny B a výtažky z bylin. Kromě 250ml balení (za doporučenou maloobchodní cenu 319 Kč) je nyní doplněk stravy Floradix® Železo+ k dostání také v balení 500 ml, jehož doporučená maloobchodní cena je 549 Kč.

Doplňky stravy Floradix® Železo+ můžete pořídit v lékárnách a v síti drogerií dm a TETA.

Více informací najdete na www.floradix-zelezo.cz