Dobročinná kampaň o duševním zdraví Melancholie

Dobročinná kampaň o duševním zdraví Melancholie

Dobročinná kampaň o duševním zdraví Melancholie

                                                           MELANCHOLIe
(lidumilná sbírková kampaň na podporu organizace Nevypusť duši)
Lída Jakubův  je zakladatelkou a designérkou  umělecko-řemeslného projektu Thee...  zabývající se především ručním pletením a dalšími tradičními technikami. Svým umem se rozhodla podpořit organizaci - Nevypusť duši, která je aktivní na poli preventivní duševní hygieny  a destigmatizace duševních poruch. Pod značkou Thee.cz se svými spolupracovníky vytvořila limitovanou řadu ručně pletených čepic, které budou nabízeny na e-shopu značky. Výtěžek z prodeje čepic, spolu s vybranými penězi z veřejné sbírky https://www.donio.cz/, půjdou na podporu aktivit organizace https://nevypustdusi.cz/.
Čepice jsou prezentovány formou 5 portrétů. Oslovení portrétovaní budou představeni krátkou tématickou vizitkou. Zásadní bylo vytvořit produkt, který bude mít nejen reprezentativní charakter kampaně, ale také funkční hodnotu. Čepice byly ručně upleteny z jemné merino vlny v kombinaci s hedvábím a mohérem v pastelových barvách.



Limitované edice, které vznikají po značkou Thee.cz rozvíjejí myšlenku slow fashion a strategii udržitelnosti. Snažíme se o vytvoření dialogu mezi tradicí a potřebami současné generace. Péče s jakou přistupujeme k vybraným materiálům, ale i výsledným produktům, je pro naši tvorbu stěžejní. Spojit naši značku s organizací, která ctí péči stejně jako my, byl naprosto přirozený krok. Co když se i obyčejná nit v mých rukou může stát nástrojem pomoci?
Dodává Lída Jakubův, designérka značky Thee…



Cílem kampaně je podpořit ty, kteří právě prožívají krizovou situaci nebo bojují s duševní chorobou, ale především se zaměřit na ty nejzranitelnější, děti. Kolik z nás se potýká s traumaty z dětství, kolik nezodpovězených otázek zůstalo hluboko v naší duši dítěte? Programy v organizaci Nevypusť duši jsou pořádány pro všechny, kteří potřebují pomoc, nejvíce se ale zaměřují na mladé lidi. Vycházejí z dat, která ukazují, že se 20 % náctiletých potýká s duševními obtížemi a 50 % chronických duševních onemocnění se poprvé projeví do 14 let. Rozvinutí či dokonce vzniku onemocnění může zabránit právě prevence, kterou na školách poskytují a to jak studentům, tak učitelům.

Pokud Vás spojení udržitelných produktů a prevence pro duševní zdraví oslovilo, budeme rádi za jakoukoliv formu podpory.
Fashion design a styling: Lída Jakubův / Thee...
Foto: Aňa Jakš, Michal Králíček
Grafika: Emma Ondrová
Kampaň aktivně podpořili:
ucie Konigová, lektorka jógy a jógové terapie @jogazobyvaku.cz
Martin Hakl, běžec, spolumajitel digitální agentury Breezy a zakladatel neziskové organizace
Running With Those That Can't
Thuy Quynh, profesionální baristka
Hana Řičicová, moderátorka Českého rozhlasu Radia Wave, podcastová producentka týdeníku Respekt
Adam Šmída, student Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy
Martin Farář, student student Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy