Dermacol rozkvétá. Investuje a otevírá nové obchody

Dermacol rozkvétá. Investuje a otevírá nové obchody

Dermacol rozkvétá. Investuje a otevírá nové obchody

Právě před rokem, na jaře 2018, se unikátní továrna v Brně-Lesné, zaměřená na vývoj a výrobu legendární domácí kosmetiky, plně vrátila zpět do česko-slovenských rukou. Po odkupu od britských investorů, kteří ji vlastnili od roku 2010, výrobní závod opět Vladimíru Komárovi, majiteli společnosti Dermacol. Od chvíle, kdy zde staronový vlastník znovu získal 100% podíl, se výrazně zvýšila výroba. Tržby společnosti Dermacol v roce 2018 dosáhly 715 miliónů korun, zisk byl 61 miliónů. Dermacol plánuje i obchodní rozvoj a jen v České republice letos otevírá další 4 značkové obchody: ve Zlíně, Brně, Pardubicích a v Praze.

Rok investic pokračuje

„Tržby společnosti Dermacol v roce 2018 dosáhly 715 miliónů korun, což je 13% nárůst ve srovnání s rokem 2017,“ říká ředitelka strategie rodinné firmy Dermacol Věra Komárová a dodává: „V Česku činil v roce 2018 obrat téměř 340 miliónů korun, na Slovensku přesáhl 112 miliónů korun. Zbytek ve výši 263 miliónů korun představuje export, který zejména v posledních letech raketově roste. Momentálně vyvážíme už do 70 zemí světa.“  Společnost v roce 2018 dosáhla zisku 61 miliónů korun. „Přestože jde o nižší výsledek ve srovnání s rokem 2017, promítá se zde trend modernizace a investic, které Dermacol v průběhu loňského roku zahájil,“ upřesňuje Komárová.

Rekordní prodeje zaznamenala společnost už začátkem tohoto roku, kdy se v lednu 2019 v České republice a na Slovensku prodaly výrobky za celkem 70 miliónů korun. „V oblasti dekorativní kosmetiky tak zůstává Dermacol na našem trhu dlouhodobě jedničkou. Každá čtvrtá žena u nás používá make-up a každá pátá se líčí rtěnkou právě této značky,“ uvádí Věra Komárová.

Brněnská továrna s vlastní vývojovou laboratoří je dnes závodem s vůbec nejširší škálou vyráběných kosmetických produktů u nás. Podle Věry Komárové se ekonomický růst společnosti projevuje i v investicích do výrobního závodu a zefektivnění distribuce a logistiky. Součástí modernizace je také vybudování nových skladových hal, které Dermacol pořizuje nedaleko brněnského letiště.

Tři milióny make-upů ročně

Ve výrobním závodě na brněnské Lesné se vyrábí zejména pěstící kosmetika – krémy a pleťové vody, make-upy, peelingy a sprchové gely. Na plné obrátky jede například nový šestitunový automatizovaný kotel na míchání emulzí a tekutin. „Investovali jsme i do nákupu nového kalandru, což je soustava válců, která dokonale propojí barevné pigmenty v make-upech. A v další modernizaci budeme pokračovat,“ líčí Věra Komárová a ukazuje místní raritu: veteránský stroj Gasti plnil tuby legendárním krycím make-upem Dermacol Make-up Cover, který v 60. letech proslavil česko-slovenskou kosmetiku až v Hollywoodu. Historický poloautomat tu už ale mají jenom pro ozdobu. Proslulých krycích make-upů tu dnes vychrlí linky až 3 milióny kusů ročně a slávu značky nyní šíří po světě i vlivní světoví youtubeři, s nimž Dermacol úspěšně spolupracuje.

Kosmetika podle vlastních receptů

Výrobní závod na Lesné je výjimečný i tím, že je jeho součástí vlastní centrum výzkumu a vývoje, které se do Brna přesunulo v roce 2005 z Prahy. Dnešní tým pod vedením Petry Dočekalové tu jako první u nás vyvinul například bázi pod make-up nebo šestnáctihodinovou dlouhotrvající rtěnku. Ta je dnes dostupná už v 26 barvách a prodává se po celém světě.

„Krémy tu vznikají podle našich vlastních receptů. Mícháme do nich třeba mořské řasy dovážené přímo z Bretaně, které využívají i takové značky jako Chanel a Dior – bretaňská řasa je totiž extrémně účinná. Řada našich hydratačních krémů má také vysoký obsah kyseliny hyaluronové – až 2 %, což je maximální doporučené dávkování. I proto, že máme vlastní výrobu s vývojovou laboratoří, můžeme zůstat cenově dostupní všem ženám,“ doplňuje Věra Komárová. A prozrazuje, že laboratoř momentálně testuje rozjasňující krém se zlatými třpytkami.

www.dermacol.cz

Víte, že...?

Věra Komárová se svým manželem, finančníkem Vladimírem Komárem, vedou Dermacol jako rodinnou společnost od roku 2003. „Dermacol je česko-slovenská značka a jsme na to hrdí. Já jsem Češka, manžel je Slovák.  Máme spolu tři dcery a někdy mám dojem, že Dermacol je náš nejstarší syn. Jsme rodinná firma, soukromí a práce se u nás přirozeně prolíná,“ říká Věra Komárová, ředitelka pro strategii, která do příběhu Dermacol od počátku zapojuje i zakladatelku značky Olgu Knoblochovou. A také svoje dcery, které se podílely na výrobě speciálních sprchových gelů pro děti či krémů pro teenagerky.