Dagmar Pecková v kabaretním revue WANTED jako Mackie Messer

Dagmar Pecková v kabaretním revue WANTED jako Mackie Messer

Dagmar Pecková v kabaretním revue WANTED jako Mackie Messer

Dagmar Pecková v kabaretním revue WANTED jako Mackie Messer

Operní diva Dagmar Pecková se nebojí žádné výzvy. Držitelka ceny Thálie v oboru opera se rozhodla přichystat spolu s batry Cabany a dalšími špičkovými umělci velkolepé kabaretní revue WANTED, ve kterém se představí jako král londýnského podsvětí Mackie Messer. Na exkluzivních 17 představení se můžete těšit již v dubnu 2017 ve velkém sále Lucerny. Lístky jsou v předprodeji již od 25. listopadu v sítí Ticketpro.

Pecková, která v rámci své koncertní činnosti vystupovala na pódiích ve Vídni, Madridu, Londýně, Tokiu, Curychu, Montrealu, Moskvě nebo například ve slavném newyorském Carnegie Hall, nevnímá své angažmá v kabaretu jako únik za odpočinkem.


 

„Nemyslím si, že je kabaret odpočinkovou disciplínou. Zpěv, mluvené slovo, tanec, světla, show, revue,“ míní Pecková, která by ráda využila jiných schopností, jež v opeře neměla možnost předvést. Nepovažuje se totiž jenom za operní pěvkyni.

„Pokud si mě publikum pamatuje z mého ztvárnění "Carmen", ví, že jsem nikdy nebyla typická operní pěvkyně a nikdy mi nestačilo vyjadřovat se "pouze" hlasem. A to bych chtěla docílit i v naší plánované Cabaret revue - být zcela ve službách této úžasné muziky a vícedimenzionálního žánru,“ svěřila se Pecková, která se nejvíc těší na hudbu skladatele Kurta Weilla, se kterou je spojen její debut na „západní“ scéně po Sametové revoluci.

 

„V roce 1992 jsem ve Stuttgartské opeře ztvárnila hlavní ženskou roli ve Weillově opeře "Sláva a pád města Mahagony", jejíž ústřední písní je Moon of Alabama, která byla nesčetněkrát zpracována a zná ji snad každý. Weillova hudba je velmi inspirativní. Spolu s Bertoldem Brechtem v nerozlučné dvojici ztvárnil umění obyčejného člověka a podařilo se mu přenést témata ze vznešených paláců a měšťanských salónů pozdního romantismu do obyčejných městských putyk, bordelů a zločineckých galerek,“ dodává Pecková, která se do příběhu Mackieho Messera zamilovala díky Miloši Kopeckému a jeho ztvárnění tohoto lupiče a vraha z divadelní hry německého dramatika Bertolta Brechta.

„Byla jsem ještě malé dítě a dodnes si na něj pamatuji. Pravda, z dnešního pohledu vidím, že to s Brechtem má málo společného a toto zpracování se odchyluje od původního záměru "flašinetáře – vypravěče", ale vem to čert. Je to skvělé,“ říká zpěvačka s tím, že právě díky Weillově hudbě žije Mackie Messer daleko delší život, než v "pouhé" činohře.

„Jedna melodie je krásnější, než druhá. Navíc právě zde je nejvíc patrný prvek obyčejného člověka. Příběh Mackieho se u Weilla jmenuje Třígrošová opera. Tedy opera pro všechny. Jak vidíte, příběh anglického podsvětí mě nadchnul právě hudbou Weilla a lyrikou Brechta, jehož podtext je těžko přeložitelný,“ ukončila Pecková.

Dagmar Pecková ale není jedinou zárukou kvality kabaretu Wanted. Režisérem díla nebude nikdo jiný, než věhlasný Michal Caban. A ten už má jasnou představu, jakým směrem dílo povede.

„Naše barevná revue bude ve skutečnosti kabaretem 21. století. Jednotlivé scény budou výrazně zářit, některé budou trochu nekorektní, projekce jako dominantní prvek výpravy rozostří hranici mezi realitou a fantazií, samet pohladí, ostrá a nejen taneční gesta probudí, hlas Dagmar Peckové uhrane. A všichni se budeme smát i plakat, tleskat, pískat i dupat, snít a dobře se bavit. Mohli bychom říci, že se soustředíme spíše na expresivitu a výtvarnost navazující na berlínský typ kabaretu dvacátých let minulého století. Ale nebyla by to úplná pravda. “ míní Caban.

Nadšení neskrývá ani producent Tomáš Ságl. „Dagmar Pecková, Jiří Hájek, Jan Kučera, Epoque Quartet & Orchestra, Miroslav Hloucal Jazz Band, Marta Trpišovská, Michal Vodenka … to jsou jména dlouho zabydlena na světových jevištích. Když jsme se o nich komukoliv zmiňovali, často se nám dostalo povzdechnutí, jak by bylo skvělé tyto osobnosti a tělesa dostat na jedno pódium při nějakém mimořádném koncertu. Je až neuvěřitelné, že se nám podařilo právě s těmito významnými účinkujícími sestavit takových představení celkem sedmnáct! K unikátnosti tématu a famózní výpravě a režii bratří Cabanů chci říct tolik: Připravuje se něco úžasného, co v Česku ještě nebylo.“

Autor hudby, německý skladatel Kurt Weill, zanechal zcela jistě nesmazatelnou stopu v dějinách světové hudby. Žel pro Čechy zůstal jeho odkaz tak trochu cizí. V 50. letech v Česku byla německá i americká hudba nežádoucí. V 60. letech se to sice snažil mírně napravit Semafor a Miloš Kopecký proslulým šlágrem Mackie Messer, ale to rozhodně nemohlo stačit.

Na nejnovějším CD "Wanted", které výjde v dubnu 2017, zazní nejen proslulý a již jmenovaný Mackie, ale i další písně jako Surabaya Johny nebo Barbara Song, které měla ve svém repertoáru v 70. letech i Hana Hegerová, a sice v úchvatném přebásnění Pavla Kopty.

VELKOLEPÉ KABARETNÍ REVUE W A N T E D uvádí společnost SÁGL PRODUCTION.
Předprodej vstupenek 17 exkluzivních představení je v síti TICKETPRO po celé ČR.

Vstupenky: od 790,- do 1.490,-

Stejnojmenné CD Wanted, natočené uvedenými umělci, vyjde v dubnu 2017.
Všichni návštěvníci představení v Lucerně si jej budou moci zakoupit přednostně před uvedením do distribuční sítě za poloviční cenu 149,-Kč.
Každý exemplář bude podepsán Dagmar Peckovou.

Účinkují:
DAGMAR PECKOVÁ, JIŘÍ HÁJEK, JAN KUČERA, EPOQUE QUARTET & ORCHESTRA, MIROSLAV HLOUCAL JAZZ BAND, MARTA TRPIŠOVSKÁ, MICHAL VODENKA a další…

Hudba: KURT WEILL
Dirigent: JAN KUČERA
Producent: TOMÁŠ SÁGL
Scénář, výprava, režie: CABANI