Celý rok v pohybu

Celý rok v pohybu

Celý rok v pohybu

Celý rok v pohybu
aneb Předsevzetí nejen na leden
Začnu cvičit, zhubnu, budu žít zdravě… V lednu jsou tělocvičny plné lidí, kteří si na nový rok dali podobná předsevzetí. Už v únoru však bývá vidět, že zdaleka ne všem odhodlání vydrželo. Chcete-li se opravdu rozhýbat, inspirujte se našimi tipy připravenými ve spolupráci se zkušenou trenérkou Irčou Krejčí, jejíž láska ke sportu je doslova nakažlivá.
Žijte pohybem
Pokud vás sport nezačne bavit, jen stěží u něj vydržíte. Snažte se tedy pohyb začlenit do svých každodenních aktivit a co nejvíce si ho zpestřete a zpříjemněte. Základy známe všichni – alespoň trochu se po ránu protáhnout, část cesty do práce absolvovat pěšky a místo jízdy výtahem vyšlápnout schody.  Se sportem můžete spojit i setkání s přáteli, a to nejen v počasí přejícím procházkám, výletům či vyjížďkám na kole. Večeře i drink s přáteli vám budou po badmintonu nebo společném tréninku ve fitku chutnat o poznání více – navíc si při cvičení vyčistíte hlavu od běžných starostí, které byste jinak měli tendenci řešit. I v nabitém diáři si zkuste najít alespoň dvakrát týdně čas jen pro sebe a cvičení, které si vyberete. „Při volbě pravidelných aktivit nejdříve zhodnoťte svůj zdravotní stav a kondici. Nemáte-li žádná omezení, vybírejte hlavně podle toho, co vás baví a co se chcete naučit. Sledujte, zda vám vybraný sport přináší nejen výsledky, ale i radost, v opačném případě hledejte dál a vyzkoušejte něco jiného. Možností je spousta a byla by škoda mít ze sportu jen povinnost, a nikoliv potěšení. Máte-li jakékoliv zdravotní omezení, raději se vždy nejdříve poraďte s odborníkem, který by měl být schopný určit, jaký typ pohybu je pro vás prospěšný a jak intenzivně se mu můžete věnovat,“ radí Irča Krejčí, která má zkušenosti jak s individuálními tréninky, tak se skupinovými lekcemi.        

  
Zažeňte nudu
Pestrost je skvělá, nejen pokud jde o volbu pohybových aktivit, které se stanou součástí vašeho života. Zábavná a pokaždé trochu jiná by měla být každá lekce nebo návštěva fitka. K tomu se hodí pomůcky, které, jak název napovídá, pomáhají i správnému provedení cviku nebo vám usnadní cestu k pohybu, který zatím není ve vašich schopnostech. „Lidem, kteří chtějí zlepšit držení těla, zpevnit svaly hlubokého stabilizačního systému páteře, posílit klouby a naučit se udržet balanc, doporučuji například balanční podložku BOSU. Ta se výborně hodí i pro rychlejší lekce vhodné na zlepšení fyzické kondice,“ říká trenérka Irča Krejčí. „Skvělý je i závěsný systém TRX, s jehož pomocí můžete zapracovat na zlepšení fyzické kondice, rychlém nabytí síly, komplexním rozvoji pohybu ve všech osách, posílení hlubokých svalů trupu i na koordinaci pohybu,“ upřesňuje. K oblíbeným pomůckám patří také závaží Kettlebell, díky němuž kromě síly a vytrvalosti procvičíte i obratnost, postřeh a mobilitu. Nepodceňujte ani zdánlivě obyčejné a tradiční pomůcky, jakými může být dřevěná tyč skvělá pro cviky zlepšující mobilitu kloubů nebo švihadlo
Vyhněte se častým chybám
Dáváme-li si předsevzetí, spojujeme ho často s velkým očekáváním a leckdy až příliš vysokými cíli. Když je nenaplníme, naše motivace mizí a raději se vracíme ke starému dobrému pohodlnému životními stylu. Když od sportu a pohybu obecně nebudete čekat nemožné a raději si ho pořádně užijete, pak zjistíte, že vám může přinést spoustu radosti nejen v lednu, ale po celý rok. Poměrně častou chybou je i přeceňování vlastních sil. Na prvním místě by vždy mělo být zdraví. Kdo u cvičení vydrží, časem se naučí svému tělu naslouchat. Pozná, kde má slabiny, a kde naopak může přidat. Zkrátka, naučí se znát své meze. Na začátku je to však těžší, a tak se nebojte poradit s odborníkem, kterým může být trenér nebo třeba fyzioterapeut.
Liftea promocníci
nejen pro novoroční předsevzetí
Štíhlá s bylinkami
Kombinaci výtažků z exotických plodin podporujících vaše úsilí o krásnou postavu přináší doplněk stravy Liftea Štíhlá linie Synefrin. Kromě dobře známého bromelainu z ananasu obsahuje i pomerančovník hořký, guaranu a garciniu cambogiu mající příznivý vliv na metabolismus tuků a kontrolu tělesné hmotnosti. Nechybí ani acai berry a tolik oblíbený zelený čaj, který je známý antioxidant, ale zároveň přispívá k vylučování vody z těla, což se hodí, pokud toužíte po „vyrýsované“ postavičce. Doporučená maloobchodní cena je 189 Kč (60 tobolek). K dostání je v lékárnách, drogeriích dm a dalších vybraných drogeriích. Více na www.zdravi-liftea.cz. Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu.
Močové cesty pod kontrolo
éče o močové cesty si obvykle nevyžádá více času, než kolik ho denně strávíme hýčkáním své pleti. Je přitom minimálně stejně důležitá, však často opomíjená a spojená s řadou mýtů a pověr. Například nechtěný únik moči mnozí přisuzují hlavně vyššímu věku. Z omylu je pak může vyvést například těhotenství, porod, těžká fyzická práce nebo také sedavé zaměstnání, které není kompenzováno vhodným pohybem. Nespoléhejte na věk a věnujte močovým cestám péči, kterou si zaslouží. Užitečnými pomocníky vám přitom mohou být i vybrané rostliny. Patří k nim dýně podporující správnou funkci močových cest, a u mužů také prostaty. Pro tyto účely se hodí především bezolejnaté části semen. Extrakt z nich je proto obsažen v doplňku stravy Liftea Dýně a lichořeřišnice, kde je doplněn o inulin z kořene čekanky. Doporučená maloobchodní cena je 189 Kč (30 tobolek). K dostání je v lékárnách, drogeriích dm a dalších vybraných drogeriích. Více na www.zdravi-liftea.cz.
Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu.